hirdetés
hirdetés
  • 728_90
  • gyulai_fiat_tipo_sedan_728x90_180131

Peugeot, az eminens dízeles

Előre teljesítették a jövőre esedékes normákat.

Különösen tiszta

 

Habár a jogszabályok szerint a Peugeot-nak még további majdnem egy év állt volna rendelkezésére, hogy dízel üzemű autóit az új (RDE2-ként ismert) normához igazítsa, a francia autógyártó kínálatában már most megtalálhatók a jövőre hatályba lépő korlátozást is teljesítő, különösen tiszta dízelmotorok.

 peugtisztadizel

A JATO Dynamics legfrissebb jelentése szerint 2019-ben már harmadszor emelkedett az Európában újonnan forgalomba helyezett személygépkocsik átlagos, súlyozott CO2-kibocsátása, párhuzamosan azzal, hogy az eladásokban tovább csökkent a dízelmotoros verziók részaránya. Ez nem véletlen egybeesés: ma már nyilvánvaló, hogy fejlett dízelmotor-technológia nélkül az autóipar nem képes olyan mértékben csökkenti a járművek széndioxid-emisszióját, amit az egészségügyi, környezetvédelmi és nem utolsósorban jogi elvárások megkövetelnének.

 Ami a dízelmotorok tisztaságát illeti, Európában egészen a közelmúltig csak laboratóriumi mérésekkel ellenőrizték a dízelmotorok NOx-emisszióját. Amikor azonban kiderült, hogy ezek a legkevésbé sem tükrözik a valós értékeket (az előírásoknak papíron megfelelő motorok kibocsátása a mindennapi használat során elérhette a határérték akár tízszeresét!), kidolgozták az RDE (Real Driving Emissions, azaz valós használat során jelentkező károsanyag-kibocsátás) tesztellőírásokat.

 Itt egy gondosan összeállított, a tipikus használati körülményeket meglehetős pontossággal szimuláló útvonalon, változó terheléssel halad végig a vizsgált jármű. A kipufogógázokat hordozható berendezés elemzi, kimutatva az abban előforduló környezet- és egészségkárosító anyagokat.

Az előírt értékek az RDE teszten is ugyanazok, mint a korábbi, laboratóriumi vizsgálat során, ám a jogszabályok türelmi időt engedélyeztek azok betartásához.

 Jelenleg az előírt 80 mg/km emissziós határérték 2,1-szeresét, azaz 168 mg/km-t fogadják el az RDE mérések során, 2021 januárjától azonban a türelmi szorzó 1,43-ra csökken. A típusbizonyítvány megszerzéséhez – egy adott modell csak ennek a dokumentumnak a megszerzése után kerülhet forgalomba – így az autók RDE-teszten mért nitrogén-oxid kibocsátása nem haladhatja meg a 114,4 mg/km értéket (ami a szigorúbb tesztfeltételek miatt így is sokszorta kedvezőbb, mint a korábban „megfelelőnek” minősített autók tényleges NOx-emissziója).

 

 

mz/gyári fotók2020-05-11

hirdetés

Ajánlott olvasnivaló

Érdekes lehet még

Peugeot 107 Urban

Peugeot 107 Urban - kiskép

ABS

Ár: 2.660.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Peugeot 107 Urban

Peugeot 107 Urban - kiskép

ABS

Ár: 2.770.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...

Peugeot 107 Trendy

Peugeot 107 Trendy - kiskép

ABS

Ár: 2.885.000 Ft
Felépítés: Ferdehátú
Üzemanyag: Benzin
Váltó:

Részletes adatok...