hirdetés
hirdetés

Hyundai

A globális felmelegedéshez kapcsolódó problémakörökre válaszolva a Hyundai Motor 2008 novemberében hirdette meg a „Hyundai Blue Drive” programot, azt a környezetvédelmi kezdeményezést, amelynek keretében egy sor, a CO2-kibocsátás mérséklését, az üzemanyag-fogyasztás visszaszorítását, valamint a 6,7 l/100 km flottaátlag elérését szolgáló, környezetbarát terméket és technológiát dob piacra 2015-ig, azaz öt évvel korábban, mint azt az a Hyundai legnagyobb exportpiacán, az Egyesült Államokban a törvényi szabályozása előírná.

A Hyundai 2009-ben bevezeti az Accent és Elantra modellek kis fogyasztású „Blue” változatát. Ezek a modellek kivételesen kedvező üzemanyag-fogyasztást produkálnak, több ezer dolláros felár nélkül. Ellenkezőleg: a „Blue” modellek olcsóbbak lesznek más kiviteleknél, így egyszerre takarékosak és gazdaságosak.

A Hyundai ezen modellek bevezetésével kiváló fogyasztás/vételár arányt kínál. Az üzemanyag-takarékosságot célzó módosítások között megtalálható a kis gördülési ellenállású gumiabroncs, a ökéletesített aerodinamika, a módosított motorhangolás, az üzemanyag-takarékos kormánymű, valamint a hosszabbra vett végáttétel, amelyek összességében a jelenlegi modelleknél kisebb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást eredményeznek. Az új, kis fogyasztású modellváltozatokat egyedi „Blue” jelölésük is megkülönbözteti a többi modelltől.

A környezetbarát autók kifejlesztését célzó erőfeszítései részeként a vállalat a 2008-as Genfi Autószalonon mutatta be új, ultra csekély fogyasztású modellsorozatának tagjait: ezek az ”i10 Blue” „i10 Blue CNG”, és „az i30 Blue”.

A Hyundai Motor 2009-ben kezdi meg környezetbarát elektromos hibrid járműveinek tömeggyártását. A mérföldkőnek számító, új generációs jármű jelenti majd a jövőbeli növekedéshez szükséges, értéknövelt erőforrást. A 2009-es tömeggyártásra vonatkozó cél megvalósítása érdekében a Hyundai lépésről lépésre haladt előre fejlesztési tervével: először a hibrid járműtechnológia kifejlesztése, másodszor a sorozatgyártási rendszer kialakítása, harmadszor pedig a modellkínálat bővítése.

Ezen tervhez igazodva a Hyundai Motor elsőként a folyékony PB-gázzal és elektromossággal hajtott, kompakt Elantra LPI autógáz-hibrid modell sorozatgyártását indítja be. A Hyundai Motor 2010-re tervezi egy középkategóriás benzin/LPG-hibrid bevezetését, mégpedig a leendő, vadonatúj Sonata padlólemezén.

A Hyundai 1994 óta foglalkozik hibrid-elektromos járműtechnológiákkal. Getz és Accent hibrid modelljei jelenleg is üzemelnek egy, a koreai kormányzati irodákkal kötött tesztprogram-megállapodás keretében.

A Hyundai 2004 októberében kezdte meg a hibrid-elektromos járművek kis léptékű sorozatgyártását, amikor 50 darab Getz hibrid járművet készített a koreai kormány számára. A Hyundai és a Kia 2005-ben összesen 350 hibrid modellt szállított le a kormányzatnak, beleértve az Accenteket is. Ez a szám 2006-ban 730-re emelkedett, 2007-ben pedig elérte az 1.682-t – összesen tehát eddig mintegy 2800 hibrid autót gyártottak.

A hibrid autók 2009-es, teljes körű sorozatgyártása alapvető fordulópontot jelent a Hyundai számára: a vállalat megerősíti versenyképességét a környezetbarát autóipari termékek között, abban a szegmensben, amelyet az autógyártók világszerte stratégiai túlélésük alapjának tekintenek ebben az új generációs gazdasági környezetben.

 

/Forrás: márkahonlap/

Hivatalos oldal: http://www.hyundaimotor.hu/
Hyundai i20 2.990.000 Ft-tól
Hyundai i30u 3.599.000 Ft-tól
Hyundai ix20 3.699.000 Ft-tól
Hyundai Elantra 4.590.000 Ft-tól
Hyundai ix35 4.890.000 Ft-tól
Hyundai i40 5.590.000 Ft-tól
Hyundai Veloster 5.990.000 Ft-tól
Hyundai Santa 8.599.000 Ft-tól
Hyundai Genesis 8.990.000 Ft-tól
Hyundai Santa Fe 9.499.000 Ft-tól
Hyundai ix55 13.499.000 Ft-tól